Tuesday 19 September 2017

Gpx Gleitender Durchschnitt


Updates amp Downloads WARNUNG: Wenn diese Software auf ein anderes Gerät hochgeladen wird als das, für das es entworfen wurde, können Sie dieses Gerät nicht bedienen. Wenn Versuche zum Hochladen von Software fehlschlagen, müssen Sie das Gerät möglicherweise nach Garminreg zurückgeben. Änderungsverlauf Änderungen von Version 4.80 bis 5.00: Behobenes Problem mit Kadenzwerten, die bei der Anzeige einer Aktivität auf Garmin Connect angezeigt werden. Änderungen von Version 4.70 bis 4.80: Verbesserte intelligente Benachrichtigungsformatierung Verbesserte Kommunikation mit Garmin Connect Mobile Feste verstrichene Zeitberechnung für lange Aktivitäten Fixed mögliches Problem mit langen Aktivitäten fehlende Daten Feste Probleme mit Kompasskalibrierung Feste durchschnittliche Leistungsbilanzberechnung Änderungen von Version 4.50 bis 4.70 : Unterstützung für Android Smart Notifications Änderungen von Version 4.40 bis 4.50: Unterstützung für Android-Version von Garmin Connect Mobile App (automatische Uploads, LiveTrack, schnelleres GPS aus heruntergeladener Satellitendatei, Möglichkeit zum Herunterladen von Kursen und Workouts) Fixed potenzielle Probleme mit Workout-Alerts Änderungen von Version 4.00 bis 4.40: Zusätzliche Fähigkeit, Geschwindigkeit, Distanz, Kadenz und Schritte im Indoor-Modus zu bestimmen (wenn kein Foot Pod vorhanden ist). Aktivieren im Setup System GPS Modus Indoor. Die automatische Kalibrierung erfolgt im normalen GPS-Modus, wenn die FIT-Aktivität auf Running eingestellt ist. Ein Ski-Snowboard-Profil hinzugefügt. Wählen Sie dieses Profil, um eine neue alpinedownhill Ski - und Snowboard-Erfahrung zu ermöglichen. Added support for Smart Notifications. Hinweis: Die Apple Notification Center Service (ANCS) - Funktion erfordert ein Apple iPhone mit Bluetooth 4.0 Wireless-Technologie und iOS 7 oder höher ausgestattet. Aktivieren im Setup Bluetooth Unterstützte Unterstützung für Garmin Connect Mobile App (nur iOS, automatische Uploads, LiveTrack, schnelleres GPS aus heruntergeladener Satellitendatendatei, Möglichkeit zum Herunterladen von Kursen und Workouts) Unterstützung für Interval Workouts. Aktivieren im Setup-Menü Hinzufügen von Seiten-Workouts Zusätzliche Unterstützung für Workouts, die von Garmin Connect geladen wurden (garminconnect) Added Bluetooth-Einstellung, um in Profilen gespeichert zu werden. Zusätzliche Kadenzausgabe bei Verwendung des Indoor-Modus ohne Foot Pod. Unterstützung für die Anzeige der nächsten und letzten vertikalen Distanzen während der Track-Navigation hinzugefügt. Verbesserte Anzeige von Sonnenaufgang und Sonnenuntergang Zeit, wenn auf der Zeitseite verwendet. Verbesserter durchschnittlicher Aufstieg, durchschnittlicher Abstieg, vertikale Geschwindigkeit und Grade Datenfelder. Verbesserte Geschwindigkeit zum Laden der Details Seite Behobenes Problem mit UTC-Zeit im Watch-Modus Fixed Issue mit Final ETE Alert Fixed Problem mit Jumpmaster Änderungen von Version 3.70 bis 4.00 gemacht: Added Projekt Wegpunkt Anwendung. Setup-Menü zum Hinzufügen. Verbesserter virtueller Partner. Verbesserte mehr und die meisten Intervalle für die Auto-Track-Methode. Änderungen von Version 3.50 bis 3.70: Hinzufügen von Distanz mit Trittfrequenzsensor für Indoor-Aktivitäten Fixed Potenzial Problem mit Gerät reagiert nicht mehr nach dem Speichern einer Spur Fixed Problem mit Anzeige der durchschnittlichen Herzfrequenz in FIT Geschichte Änderungen von Version 3.40 bis 3.50: Added Support Für VIRB Remote. Setup-Menü zum Hinzufügen. Weitere Informationen finden Sie unter TrailTech (garmin. blogssoftwareupdates201308VIRB-remote. html). Virtueller Partner hinzugefügt (Optionen, die unter Setup Fitness Virtual Partner gefunden wurden) Änderungen von Version 3.30 bis 3.40: Verbesserte Unterstützung für GSC 10 SpeedCadence Fahrradsensor zur Kalibrierung und Anzeigegeschwindigkeit (Optionen unter Setup ANT Sensor Bike SpdCad, Setup Fitness Bike Speed) UTC (24 Std.) Option zur alternativen Zeitzonenliste hinzugefügt. Diese Option zeigt UTC-Zeit im 24-Stunden-Format an, unabhängig von den Systemeinstellungen. Unterstützung für Alt hinzugefügt. Zonen, um eine Datenseitenoption zu werden Änderungen von Version 3.20 bis 3.30: Unterstützung für neue Sprachen (transliteriert): Kroatisch, Tschechisch, Griechisch, Polnisch, Russisch, Slowakisch und Slowenisch. Hinweis: Software-Update anwenden und dann das Gerät zum zweiten Mal wieder anschließen, um die neuen Sprachdateien herunterzuladen. Änderungen von Version 3.10 bis 3.20: Hinzufügen von Indoor-Daten-Seitenschleife zu Profilen Zusätzliche Höhenanpassung für Aktivitäten im Indoor-Modus Hinzufügen von 3D-Geschwindigkeits - und Distanzberichten. Enthält sowohl horizontale als auch vertikale Komponenten in Berechnungen. Setup-Sensoren Höhenmesser 3D-Daten hinzugefügt Ski-Modus Einstellung für Auto Pause-Funktion. Verwendungszweck für Skifahren. Verfolgen Sie die Verfolgungszeit, während Sie sich nicht bewegen oder während Sie den Skilift nach oben bewegen. Setup-Tracks Auto Pause Added Ski-Modus Einstellung für Auto Lap-Funktion. Verwendungszweck für Skifahren. Lap erweitert, um Skifahren Funktionalität unterzubringen. Als automatischer Laufzähler verwenden und Daten für Einzellaufstatistiken trennen. Setup Fitness Auto Lap hinzugefügt ELAPSED Datenfeld-Option, die Gesamtzeit seit dem Trackingactivity Start (Pause Zeit ist inbegriffen) Fixed potenzielle Problem mit Kalorien zurückgesetzt werden, wenn ein Herzfrequenz-Monitor trennt Fixed potenzielle Problem mit falscher max Geschwindigkeit Fixed alternativen Zeitzonen während DST Fixed Display Von Überschriften über 180 in Sight N Go-Anwendung Fixed Problem, wo Locating Satellites Banner erscheinen könnte, wenn Indoor Training gestartet wurde Fixed potenzielle Shutdown-Bearbeitung Wegpunkt Namen mit dem Grad-Symbol Fixed potenzielle Problem mit. GPx-Dateien mit gemittelten Wegpunkten Fixed potenzielle Problem, was zu Spikes in der Geschwindigkeit Ausgang Fixed Potential Problem verursacht Akku schneller ablaufen als normal Fixed Potential Problem bei der Neuordnung von Menüpunkten im Setup-Menü Fixed Potential Einheit einfrieren bei der Anzeige Geocache-Logs Fixed Autozoom auf der Karte Fixed potenzielle Ausgabe Lokalisierung von Satelliten bei der Markierung eines Wegpunktes Fixed potenzielle Problem mit Höheneinheiten wann Schaltprofile Fixed Potential Problem, bei dem manuell kalibrierte Höhenwechsel auf einen vorherigen Wert zurückkehren Fixed Potential Shutdown mit Hold-Tasten auf MOB eingestellt Änderungen aus Version 3.00 bis 3.10: Added Search Near Fähigkeit zur Wegpunktliste, Geocache-Liste und Stadtliste Hinzugefügt Minimum und Maximale Geschwindigkeitsalarme Verbesserte Kalorienberechnung Verbesserter barometrischer Druck bei ausgeschaltetem GPS Verbesserte Zeitintervall - und Distanzintervallwarnungen Verbesserte bis Sonnenuntergangwarnung und erlauben es nun korrekt in der hh: mm: ss-Format festes Problem, bei dem die Spurprotokollpunkte nicht protokolliert wurden Im Indoor-Trainings-Modus mit dem Barometer auf festen fixierten Potenzial Problem mit täglich und Wochentag Wecker Alarme Fixed Probleme mit FIT-Dateien erstellt, während im UltraTrac-Modus Fixed Problem mit versteckten Spuren auf der Karte Fixed potenzielle Problem, wo Temperatur, Höhenmesser und Barometer Sensor Werte Könnte fehlerhaftes Problem mit Wegpunkt Namen Text in Wegpunkt Mittelung Anwendung feste intermittierende Probleme mit Warnmeldungen Änderungen von Version 2.90 bis 3.00 gemacht: Added Fähigkeit zur Auswahl Venezuela und UTC Zeitzonen hinzugefügt kontinuierlichen Höhenmesser Auto-Kalibrierung Modus Verbesserte Höhenmesser Auto-Kalibrierung. Einstellungen sind jetzt: Aus, Bei Start oder Kontinuierlich. Verwenden Sie Bei Start für eine Erstkalibrierung von GPS, wenn das Tracking begonnen hat. Dies führt zu einer konsistenteren relativen Höhenänderung. Verwenden Sie Kontinuierlich, um das Barometer kontinuierlich auf die aktuelle GPS-Höhe zu kalibrieren. Dies führt zu einer stabileren Erhebung bei Druckänderungen aufgrund von Wetter. Verbesserte ETEETA-Berechnungen, so dass sie besser auf Geschwindigkeitsänderungen reagieren Feste Kadenzeinheiten überschneiden sich im unteren Datenfeld Fixes Problem mit Näherungsalarmen, wenn GPS ausgeschaltet wurde Fixed potenzielles Problem mit Alert-Benachrichtigungseinstellungen Fixed Problem, bei dem Track - und FIT-History-Details nicht für dieselbe Aktivität übereinstimmten Fixed Problem mit Time - Til Sunset Alert Änderungen von Version 2.80 bis 2.90 gemacht: Hinzufügen Innen-Training Unterstützung garmin. blogssoftwareupdates201211getting-fit-mit-fenix. html hinzugefügt Fuß Pod-Unterstützung hinzugefügt FIT Geschichte zum Hauptmenü (von Tracks verschoben) hinzugefügt zusätzliche Details in FIT History Added Speichern als Track-Option auf FIT History hinzugefügt Delete-Option auf FIT History Added Fähigkeit, die Karte bei der Überprüfung von Tracks, Routes und Wegpunkten zu verkleinern hinzugefügt Präzision zu Herzfrequenz-Zone Datenfeld hinzugefügt feethr vertikale Geschwindigkeit Einheiten Verbesserte vertikale Geschwindigkeit Verbesserte ANT Sensor-Verbindung Zuverlässigkeit Verbesserte Kalorienberechnung Verbesserte Leistung von Höhendaten im festen Höhenmesser-Modus, wenn GPS nicht läuft Verbesserte Leistung von Höhendaten in Sensoren immer auf und Sensoren auf Anforderungsmodi Verbesserte Wegpunktlistenlänge Fixed Potentialausgabe mit alternativer Zeitzone DST-Berechnungen Fixed potenzielles Problem mit dem aktiven Track, der falsch auf der Karte zeigt Fixed potenzielles Problem mit Auto Light Fixed potenzielles Problem mit Zauberspruch nach Wegpunkten Fixed potenzielle Problem mit fehlenden Daten beim Speichern großer FIT-Aktivitäten Fixed Probleme mit der Eingabe von negativen Höhenwerten Änderungen von Version 2.70 auf 2.80 gemacht: Added Fähigkeit zu konfigurieren Das Up - und Down-Button-Verhalten beim Betrachten von Datenseiten (Setup System Hot Keys). Added Auto Light-Funktion (Setup Display Hintergrundbeleuchtung Auto Light) mit Optionen Aus, After Sunset und Immer. Wenn die aktivierte Hintergrundbeleuchtung automatisch für Tastendrücken, Meldungen, Alarme, Alarme und Rundenbanner aktiviert wird. Hinzugefügt 5 Sekunden Option für Backlight Timeout. Verbesserte Protokollierung von Trackpunkten in der zeitgesteuerten Track-Methode (Setup Tracks Method Time), damit Punkte ohne GPS-Position protokolliert werden können. Verbesserte FIT-Formatunterstützung. Hinzufügen von Markern für Startstoppunkte und aktuellen Speedpace für jeden Punkt. Verbesserte Reaktionsfähigkeit von Hotkeys während Nachrichten, Warnungen, Alarme und Schoßbanner. Fixed potenzielle Problem mit Track-Log-Punkte aufgezeichnet werden, wenn Tracking wurde pausiert. Fixed potenzielles Problem bei der Auswahl Gehen Sie zu einem Chirp-Standort. Fixed Problem mit Annäherungswarnungen nur Entfernung Abstand in Meilen. Das Problem wurde mit den Menüoptionen für Archivspuren behoben. Fixed Problem mit Demo-Modus, die zu einer verminderten Akkulaufzeit im Uhr-Modus führen könnte. Änderungen von Version 2.60 bis 2.70: Zusätzliche Fähigkeit zum Importieren von Garmin Connect Kursen als Tracks für Navigation, Betrachtung auf Karte usw. Planen Sie einen Kurs bei connect. garmincourses. Zusätzliche Fähigkeit zum Speichern von FIT-Track-Dateien mit mehr als 10.000 Punkten (jetzt Anzahl der Punkte sind nur begrenzt durch Speicher auf dem Gerät verfügbar). Hinweis: SetupTracksOutput muss nur auf FIT gesetzt sein. Hinzugefügt von Kursalarm (AlertsDistanceOff Kurs). Möglichkeit, das Back-Button-Verhalten bei der Anzeige von Datenseiten zu konfigurieren (SetupSystemHot KeysData Page Back). Möglichkeit zur Einstellung der FIT-Aktivitätsart (SetupFitnessFIT-Aktivität). Zusätzlicher Prozentsatz der maximalen Herzfrequenz-Datenfelder (HR MAX, AVG HR, LAP HR). Verbesserte Zeit zum Speichern von Trackdaten. Hinweis: Das GPX-Track-Format führt zu großen Dateigrößen. Für schnellere Speicherzeiten, zusätzliche Speicherplatz und wenn Track-Navigation, etc. ist nicht erforderlich für die Spur aufgezeichnet werden, beachten Sie bitte SetupTracksOutput auf FIT. Verbesserte Kompatibilität von FIT-Dateien mit einigen Drittanbieter-Websites. Verbesserte Anzeige von Distanzdatenfeldern, um nach 10 Meilenkilometern zusätzliche Präzision zu zeigen. Verbesserte Berechnung der Aufstiegsdaten. Verbesserte Anzeige des Geschwindigkeitsdatenfeldes bei größer als 100mphphph. Fixed Probleme mit Anzeige von Grade Datenfeld. Es wurden Probleme mit der Anzeige aller Titel in der Tracks-Liste behoben. Fixed Probleme mit Back-Button-Nutzung im Map-Pan-Modus. Probleme beim Herunterladen von Chirp-Daten behoben. Das Problem wurde behoben, wobei die Toneinstellungen nicht korrekt verwendet wurden, wenn die Batterieanzeige angezeigt wird. Problem mit Hintergrundbeleuchtung behoben, was zu einer verminderten Akkulaufzeit im Uhrmodus führen könnte. Änderungen von Version 2.40 bis 2.60: Hinzufügen von detaillierten Fitness-Daten bei der Verwendung von FIT-Format. Siehe TracksFIT History nach dem Speichern von Trackdaten. Einmalige Distanz für jede Runde in FIT-Dateien hinzugefügt. Zusätzliche Möglichkeit, den Benachrichtigungstyp für Auto-Pause und Auto-Runde während des Setups festzulegen. Problem mit Aufstieg und anständigen Feldern behoben. Fixed Problem, wo ungültige Herzfrequenz und Kadenz wurden in FIT-Dateien gezeigt, wenn der Sensor nicht angeschlossen war. Fixed Bike Cadence in FIT-Dateien gemeldet. Fixed Problem mit bewegter Zeit und gestoppte Zeit. Feste Erhöhung über Distanzplot. Fester Gleisabstand, gleitender Durchschnitt, Bewegungszeit, gestoppte Zeit, Geschwindigkeit und Durchschnittsgeschwindigkeit in UltraTrac. Feste Zuverlässigkeit Problem mit dem Wecker. Fixed Problem, wo einige Datenfelder aktualisieren würde, wenn Tracking wurde pausiert, während GPS noch auf war. Es wurde ein Problem behoben, bei dem keine FIT-Dateien geschrieben wurden, wenn Sie über das Tracks-Menü gespeichert wurden und die Ausgabemethode auf FIT oder GPXFIT gesetzt wurde. Probleme mit der Bearbeitung eines Näherungsalarms behoben. Es wurde ein Problem behoben, bei dem die durchschnittliche Herzfrequenz und die durchschnittlichen Kadenzwerte niemals zurückgesetzt wurden, wenn die Spur gelöscht oder die Reisedaten zurückgesetzt wurden. Fixed Problem, wo falscher Aufstieg und Abstieg in FIT-Dateien auf Garmin Connect Änderungen von Version 2.30 bis 2.40 gemeldet werden: Added Active Route Anwendung in GPS Tools. Zusätzliche Fähigkeit, UltraTrac Update so schnell wie 15 Sekunden Intervalle zu setzen. (Akkulaufzeit variiert je nach Intervall) Verbesserte Informationsausgabe in FIT-Dateien. Verbesserte Datenseiteninformationen in UltraTrac. Problem beim Beenden des Pan-Modus auf der Karte behoben. Änderungen von Version 2.20 bis 2.30: Verbesserte Kursnavigation mit dem Kompass Verbesserte vertikale Geschwindigkeit Verbesserte Kalorienberechnung Verbesserte Navigation ETAETE Berechnungen Verbesserte Zeitfelder in UltraTrac Systemanforderungen IBM-kompatibler PC mit Windows XP oder höherem Betriebssystem und einem freien USB-Port. Berechnen Sie Ihre Eigene GPS-Genauigkeit Garmin GPSMAP 62st In meinem Beitrag auf GPS-Genauigkeit habe ich einige Behauptungen über die Genauigkeit von GPS-Geräten gemacht und eine Grafik verwendet, die von einem Dritten erstellt wurde, der das Problem für einige Leute verwechselt haben könnte, da es schien, ein anderes zu zeigen Genauigkeit, über die ich schrieb. Hier ist, wie die Genauigkeit Ihres eigenen GPS zu bestimmen, basierend auf einem Experiment habe ich letzte Woche auf zwei meiner eigenen Einheiten. Richten Sie das GPS ein. Das GPS, das ich verwende, ist das Garmin GPSMAP 62st (Bild rechts). Schalten Sie das GPS ein und lassen Sie es 8220settle8221 oder berechnen Sie Ihre Position. Wenn es in einer Weile nicht mehr so ​​lang wie 15 Minuten dauert. Während Sie es sicherstellen, konfigurieren Sie das GPS, um die Position aufzuzeichnen, unabhängig davon, wie weit es glaubt, dass es sich seit der letzten Berechnung bewegt hat. Einige GPS-Geräte 8220filter8221 Positionen, so dass sie don8217t führen Entfernungen, die haven8217t wurde gereist. Das ist wichtig für Athleten, die es benutzen, um zu verfolgen, wie weit sie laufen. Wenn du diesen Schritt machst, werden die Ergebnisse sehr seltsam sein, da das GPS nur breite Schaukeln in Position aufnehmen wird. Es ist wahrscheinlich eine gute Idee, um sicherzustellen, dass die Batterien frisch sind. Wählen Sie einen Ort, an dem das GPS sicher gestellt werden kann, sicher, für mehrere Stunden und wo es einen vernünftigen Blick auf den Himmel hat, ähnlich wie Sie unter den Bedingungen erwarten können, die Sie regelmäßig verwenden. Erfassen von Daten Löschen des aktuellen Titels. Dieser wichtige Schritt 8220zeros8221 die aktuelle Aufnahme der Track-Datei, so dass wir mit Daten beginnen, die8217s Strom, und 8220stable8221 8212 das GPS hatte die Zeit, um die Position zu verfeinern. Wir interessieren uns nur für die aktuelle Position, solange sich das GPS nicht bewegt. Lassen Sie das GPS Daten für mehrere Stunden sammeln. Verschieben Sie es nicht. Dies ist, wo wir die kleine Einheit zu tun it8217s Arbeit sammeln Daten. Abrufen von Daten Speichern Sie die Spur und laden Sie sie auf Ihren Computer herunter. In meinem Fall sind die Daten in einer GPX-Datei. Ich nahm die Akte und wandte die Breitengrad in UTM um, weil ich die Position und den Fehler in Bezug auf Meter ausdrücken möchte. Ich importiere dann die Daten in eine Tabellenkalkulation. Analysieren Sie die Daten Finden Sie den Mittelwert der UTM-Koordinaten (die in Metern ist) und verwenden Sie diese, um die Positionen 8220delta X8221 und 8220delta Y8221 zu berechnen, indem Sie den Mittelwert X und den Mittelwert Y addieren, um zwei neue Spalten in der Kalkulationstabelle zu erstellen. Berechnen Sie die Standardabweichung der Delta X - und Y-Spalten. Verwenden Sie die Standardabweichung, um den Radius der CEP (50) zu berechnen, indem Sie die folgende Formel verwenden: Wo ist die Standardabweichung des Ostwertes und ist die Standardabweichung des Nordens. In diesem Fall beträgt der Radius 6,06 Meter. Dann berechnen Sie den Radius 2DRMS (95) mit der Formel: Dieser Radius ist 14,86 Meter. Schließlich zeichne die Delta X und Delta Y Spalten, und die CEP und 2DRMS Ringe, um Ihnen zu helfen, die Genauigkeit zu visualisieren. Ich stelle die Ergebnisse meines Experiments vor. Die Tabellenkalkulation der Daten, die diese Tabelle erstellt haben, steht hier zur Verfügung. Code zum Erstellen der Tabelle ist hier verfügbar. Jeder, der Schwierigkeiten hat, diese Ergebnisse zu reproduzieren, fühlen sich frei, mir eine GPX-Datei zu schicken und I8217ll schicken Ihnen eine schnelle Analyse der Genauigkeit mit dieser Methode. Für Interessierte wird das Bild des obigen Diagramms hier eingefügt, es kann unter Creative Commons Lizenz verwendet werden, solange du die Quelle (mich) kreditierst. Teilen Sie diesen Artikel: Ich lese Ihren Blog von GPS-Genauigkeit (Berechnung Ihrer eigenen GPS-Genauigkeit) und it8217s wirklich hilfreich für einen neuen Kerl. Ich möchte gern einige Fragen stellen und mir bitte zeigen, wie es zu erreichen ist: 1. Der Workflow zur Berechnung der GPS-Genauigkeit lautet: LATLONG - gt Übersetzen in UTM - gt Berechnen Sie DeltaX und DeltaY - gt Get Sigma (Standardabweichung) - gt Holen Sie sich CEP (50) - gt Get 2DRMS (95) - gt Draw Scatter Diagramm. Kann ich korrigieren 2. Ich weiß nicht, wie man in UTM-Koordinaten übersetzen kann, auch aus deinem Spreizblatt. Es scheint viel Mathe in der Übersetzung. Ich fand einige Seiten und studiere jetzt (uwgb. edudutchsUsefulDataUTMFormulas. htm). Diese Seite stellte eine Spreadsheet zur Verfügung, um LATLONG zu UTM zu übersetzen, aber wenn ich deine Daten eingegeben habe, kann ich nicht die gleichen UTM-Koordinaten bekommen. Könnten Sie mir zeigen, wie man es benutzt, oder wissen Sie, dass eine Bibliothek es erreichen könnte (Java JavaScript Python etc.) 3. Könnte ich das JavaScript verwenden, das Sie im Link zur Erstellung des Scatter-Diagramms zur Verfügung stellen. Ja, Ihr Schritt 1 ist richtig, außer Ich berechne die durchschnittliche Position und benutze das, um die DeltaX und DeltaY zu bekommen. Wenn du in der Nähe eines Bodenkontrollpunktes mit einer bekannten Position bist, könntest du das als bekannte Position nutzen und den DeltaX und Y von dort aus berechnen und stattdessen plotten. Ich habe eigentlich meine eigene Software geschrieben, um von GPX zu einem CSV mit UTM konvertiert zu konvertieren. Jemand anderes hat mich kontaktiert und ich riet ihm, diesen Online-Batch-Konverter zu verwenden. Earthpoint. usBatchConvert. aspx Dies setzt voraus, dass du die GPX-Datei bereits in einem CSV bearbeitet hast. Die Koordinaten in meiner Tabelle sind eigentlich Transverse Mercator (nicht 8220Universal8221), oder genauer sind sie die 8220Popular Mercator Transform8221 wie von Google, Bing und anderen Online-Mapping-Plattformen verwendet. Sie sollten in der Lage sein, die gleichen Ergebnisse mit UTM zu erhalten, solange Sie nicht in der Nähe einer Zonengrenze sind. Fühlen Sie sich frei, das Javascript zu benutzen, das ich auf der Seite habe. Ich wäre interessiert zu sehen, Ihre Ergebnisse, wenn Sie Zeit haben, um E-Mail oder Post sie auch, denkst du, das ist etwas, dass ich in eine Web-Seite schreiben sollte, damit die Leute ihre eigenen GPS-Dateien hochladen können und ich würde das Scatterplot entschuldigen Antworten. Ich glaube nicht, dass CEP dem Endbenutzer vertraut ist. Wir sind die Herstellerfirma, also müssen wir es lernen. Aber wenn du einen Online-Service anbieten könntest, denke ich, dass es in dieser Branche sehr beliebt sein wird8230ccc Kennen Sie Garmin8217s DNRGPS Tool Es könnte auch CEP 2DRMS berechnen. Aber ich benutze es, um mit deinem Ergebnis zu überprüfen, es8217s ein wenig große Varianz. Aber persönlich denke ich, dass deine Formel richtig ist. Ich habe auch einen GPX zum Vergleich. Bist du interessant, diese GPX-Datei mit Garmin-Tool und deinem zu vergleichen Danke für den Tipp auf dem DNRGPS-Tool, ich hatte davon gehört, aber wusste nicht, dass es versucht hat, CEP zu berechnen. Ich werde es mit meinen Daten ausprobieren und sehen, was es heißt. Es ist sehr schön, Leser wie dich zu haben. Es ist großartig, dieses Thema aus deinem Blog zu lernen. Ich bin der neuere von diesem Feld und habe keinen gesunden Sinn für GPS, Karte und Koordinationen. Was ich tue, ist, Breitengrad Längengrad auf einem Android-Gerät aufzunehmen, dann übersetzen in UTM Easting Northing (WGS84 8211 ibmdeveloperworkscnjavaj-coordconvert), dann bekam CEP 2DRMS. Das Ergebnis ist anders mit Garin DNRGPS Tool, also möchte ich mit Ihrem Experten experiecne überprüfen :) Ich habe eine Frage in Bezug auf die Datendatei. Ich habe nicht den Punkt für die Zahlen unter Delta x und Delta Y. Danke Es war so interessante Methode, ich würde es gerne für meine Masterarbeit verwenden, aber ich habe Problem, das Diagramm zu zeichnen, ich konnte es nicht gut bekommen Ich habe versucht, meine Kalkulationstafel zu teilen, aber gab mir Fehler. Könntest du mich bitte in diesem Fall führen. Amir I8217m nicht sicher, was du mit 8220die Zahlen unter Delta x und Delta y8221 meinst. Wie für die Plotten der Koordinaten, ist der einfachste Weg, um sie in eine 8220Web Mercator8221 Projektion, die die Anzahl der Meter in der X und Y aus dem Äquator ist zu projizieren. Damit können Sie die Position in Metern aufstellen und den Fehler in denselben Einheiten messen. Nick Saunders sagt: Hallo Michael Vielen Dank für deine interessanten Beiträge. Ich muss zugeben, ich dachte, der Fehler auf meinem GPS wäre auf der 95-Ebene (1.96 sd), so it8217s interessant zu finden, es ist nicht so. Ich habe aber eine Frage. Ich lebe in Großbritannien und habe eine gebrauchte GPSMAP 60Cx mit Topo UK installiert. Ich benutze es für die Erhaltungsarbeit, um zu helfen, die Nest-Boxen zu finden, die wir für die Hazel-Dormouse verwenden, und kürzlich verwendet, um Orte von Radio-Tagged-Adders (unsere einzige giftige Schlange) auf unseren lokalen Hügeln zu nehmen. Ich nehme durchschnittliche Lesungen (Button auf Mark Waypoint Seite) des Rasters ref und die es in der Regel zeigt etwa 3-6m Genauigkeit innerhalb von ein paar Minuten, je nachdem, wie klar die Aussicht auf den Himmel ist. Ich benutze es auch, um neue Spaziergänge zu finden. Ich plot alle diese mit Mapyx Quo Software auf der 1: 25000 UK Karten. Meine Frage ist über Ihre Methode der Messgenauigkeit eines GPS, da ich immer dachte, dass, um ein genaues Raster zu erhalten, musste man zumindest genug gegangen haben, um dem Gerät zu erlauben, die Position mit den Satelliten zu triangulieren, und das, wenn du nur behaltest Es stationär die Genauigkeit verschlechtert sich. Heißt das, wenn du dich bewegst, bekommst du eine kleinere CEP als wenn du stationär bist oder ist das falsch, habe ich einen kurzen Versuch gemacht, Messwerte zu nehmen, wenn ich mein GPS stationär hält und die Handlung des statischen 8216track8217 ist ein zufälliges Wandern über etwa 20m Über etwa 4 Stunden, wenn es in der Tat ist nur auf einem Tisch im Garten. Ich kann sehen, dass man mit einer großen Anzahl von Messungen im Laufe der Zeit Statistiken verwenden kann, um eine gute Schätzung der Position auf diese Weise zu erhalten, aber der Mangel an Bewegung reduziert die Genauigkeit der Berechnung der CEP Ich kann sagen, dass der GPS-Empfänger ist nicht erforderlich, um eine Fix zu bekommen. Die GPS-Berechnung kann sehr grob als 8220triangulation8221 beschrieben werden, aber die Mathematik ist viel mehr beteiligt und zu lange, um hier zu gehen. Es genügt zu sagen, dass es mindestens zwei, vorzugsweise drei GPS-Satelliten in Sicht (erhalten ein starkes Signal) zu erreichen 8220triangulation8221 und das ist alles, was erforderlich ist. Das Bewegen des Empfängers hilft nicht. Interessanterweise gibt es etwas, das Sie tun können, wenn Sie wissen, dass Ihr Empfänger sich normalerweise bewegen wird, wie es bei Automobil-GPS-Geräten der Fall ist. It8217s 8220expensive8221, um die Berechnungen durchzuführen, um eine Lösung abzuleiten, oder eine 8220fix8221. Wenn du einen Entwickler eines GPS-Gerätes hast, das du normalerweise in Bewegung ziehst, kannst du schon frühzeitig Berechnungen verwerfen, wenn du weißt, dass die Lösung eine schlechte Qualität hat, sei es wegen eines schlechten Signals oder eines anderen Tests für die Menge an Fehler in der Lösung. Zum Beispiel, da8217s ein 8220multipath8221 Effekt, wenn das GPS-Signal springt von einem Objekt (Gebäude, Berg usw.), die Fehler in die Berechnung einführen wird. Wenn du dich bewegst, kannst du einfach die Berechnung verwerfen und in ein paar Mikrosekunden noch eine Probe nehmen, wenn hoffentlich der Multipfad-Effekt weg ist, weil der Empfänger bewegt wurde. Es gibt viele andere 8220hacks8221, die ein bewegliches GPS-Gerät verwenden kann, um es so aussehen zu lassen, wie die Genauigkeit höher ist als es ist. Durch die Verwendung eines Kallman-Filters kann das Gerät versuchen, die nächste Position auf der Grundlage der vorherigen Positionen vorherzusagen. Automobile GPS-Einheiten können auch 8220snap8221 zu einer Straße, so dass es scheint, dass es sehr genau ist, wenn in der Tat it8217s erraten die Lage auf der Grundlage der höchsten Wahrscheinlichkeit. Zusammenfassend lässt sich fehlende Bewegung nicht erhöhen. Genauigkeit. Die 20m Drift Sie beobachten ist normal, und ist sehr ähnlich, was ich hier beobachte. In der Tat sollten Sie auch feststellen, dass der Fehler etwas mehr in der Nord-Ausrichtung orientiert, da die Genauigkeit ist etwas niedriger für Breitengrad. War WAAS aktiviert (es sieht aus wie es standardmäßig ist) Das Handbuch für dieses Gerät sagt, dass bei WAAS das Gerät ein 95 Konfidenzintervall auf 3-5 Meter haben sollte. Das scheint ziemlich weit weg von dem, was hier gezeigt wird. Sie können jede dieser Prozesse automatisieren, indem Sie die entsprechenden Befehlszeilenparameter (s) angeben. Sobald deine Bilder geocodiert sind. Sie können eine Webseite erstellen, die zeigt, wo die Fotos aufgenommen wurden. Hier sind einige Beispiele: 1. Nur die Bilder anzeigen. Es ist kein Tippen erforderlich. Beispiel ansehen. 2. Bildtitel und Quicklinks einfügen. Beispiel ansehen. 3. Bildbeschreibungen einfügen. Beispiel ansehen. 4. Füge das GPS-Tracklog ein. Beispiel ansehen. Wenn es sich um Richtungsinformationen handelt, die mit den Bildern verknüpft sind, werden die Symbole Pfeile enthalten, die in die Richtung zeigen, in die das Bild aufgenommen wurde. Optional, wenn du keine Fotos hast und nur eine Webseite erstellen willst, die dein Tracklog zeigt. Das kannst du auch machen Webbrowser unterstützen normalerweise keine RAW-Formate, also müssen Sie diese in JPG konvertieren, bevor Sie diesen Vorgang ausführen. Sie müssen einige Optionen für die Webseite angeben, Informationen über das GPS-Tracklog und ob Sie es einfügen möchten, und optional einen Titel und eine Beschreibung für jedes Bild. Diese sind unten detailliert: Google Key (Erforderlich) Geben Sie Ihren Google API Key in dieses Feld ein. Es sieht aus wie ein sehr langes Wort mit scheinbar zufälligen Zeichen. Um Fehler zu vermeiden, versuche es nicht, es in das Feld einzugeben - füge es stattdessen ein. Wenn Sie einen Google Key erhalten möchten, doppelklicken Sie auf das Feld oder klicken Sie hier. Wenn Sie einen Schlüssel erhalten, müssen Sie den Nutzungsbedingungen von Google Maps API zustimmen. Das könnte sich in der Zukunft ändern. Wenn Sie jemals versuchen, eine Google Map zu laden und den Fehler zu erhalten Der Google Maps API Schlüssel, der auf dieser Website verwendet wird, wurde für eine andere Website registriert. Sie können einen neuen Schlüssel für diese Website bei googleapismaps zu generieren, da ist ein ungültiger Schlüssel. Wenn Sie eine vorhandene Webseite ändern müssen, um einen anderen Schlüssel anzugeben, bearbeiten Sie die Datei map. htm und laden Sie sie auf Ihren Server hoch. Schauen Sie in den HTMLs HEAD Abschnitt und ändern Sie den Wert des Schlüsselparameters in Googles JavaScript URL. API Version (Erforderlich) Geben Sie die Google API Version in dieses Feld ein. Das wird sich in der Zukunft ändern und es gibt keine Möglichkeit für RoboGEO (oder Google) zu wissen, was es zu einem späteren Zeitpunkt sein wird. Theres auch keine Zusicherung, dass die APIs abwärtskompatibel sind. Es liegt in Ihrer Verantwortung, dafür zu sorgen, dass diese Nummer die neueste API-Version widerspiegelt. Sie können die aktuelle API-Version durch Doppelklick auf das Feld oder durch Klicken hier auswählen. Suche nach Version. Wenn eine Webseite, die du zuvor gemacht hast, plötzlich die Arbeit beendet hat und eine falsche Versionsnummer schuld ist, musst du die map. htm-Datei manuell bearbeiten und sie auf deinen Server laden. Schauen Sie in den HTML-HEAD-Abschnitt und ändern Sie den Wert des v-Parameters in Googles JavaScript-URL. Webseite Titel (Optional) Geben Sie einen kurzen Titel für die Webseite ein. Du solltest dies auf möglichst wenige Worte beschränken. Wenn du es zu lang machst, überspiele es die gesamte Breite der Karte und verschweige die Googles-Buttons. Seine verwendet in der HTML-TITLE-Abschnitt und wenn QuickLinks verwendet werden, ist es oben angezeigt. Auf der Beispielseite. Es ist die Acme Realty Homes zum Verkauf Text. Standardansicht (Erforderlich) Wählen Sie die Kartenansicht aus. Dies kann eine Straßenkarte, Satellitenfoto, Hybrid-Modus (eine Kombination von Straße und Satellit) oder Gelände sein. Die Ansicht kann auch durch Klicken auf die Schaltflächen in der oberen rechten Ecke der generierten Webseite geändert werden. Include QuickLinks (Optional) Aktivieren Sie dieses Kontrollkästchen, um die QuickLinks-Dropdown-Liste auf der linken oberen Ecke der Karten aufzurufen. Wenn Sie markiert sind, müssen Sie auch für jeden Bild einen Titel angeben. Auf der Beispielseite. Dies ist die Liste, die mit dem Auswählen eines Fotos beginnt. QuickLinks erlauben Website-Besucher, Fotos auszuwählen, ohne den Kartenstandort zu kennen. QuickLinks Top (Erforderlich bei Verwendung von QuickLinks) Geben Sie die QuickLinks-Top-Position in Pixel relativ zum Anfang der Webseite ein. Das Ziel ist es, die QuickLinks so zu positionieren, dass es keine der Googles-Kontrollen verdeckt. Ab diesem Schreiben, der Standardwert von 3 erreicht dieses Ziel, aber Sie müssen es in der Zukunft ändern, wenn Google das Standard-Layout ihrer Karten ändert. QuickLinks Left (Erforderlich bei Verwendung von QuickLinks) Geben Sie die linke Position von QuickLinks in Pixel relativ zur linken Seite der Webseite ein. Das Ziel ist es, die QuickLinks so zu positionieren, dass es keine der Googles-Kontrollen verdeckt. Ab diesem Schreiben, der Standardwert von 80 erreicht dieses Ziel, aber Sie müssen es in der Zukunft ändern, wenn Google das Standard-Layout ihrer Karten ändert. Include GPS Tracklog (Optional, wenn ein aktives Tracklog existiert) Aktivieren Sie dieses Kontrollkästchen, um das aktive GPS Tracklog auf die Karte aufzunehmen. Wenn kein Tracklog aktuell geladen ist, wird diese Option und alle damit verbundenen deaktiviert. Wenn du neue Bilder zu einer bestehenden Webseite hinzufügst, ist diese Option und alle verwandten Personen wie zuvor angegeben. Wenn Sie die Demo-Version verwenden. Das Tracklog sieht wie zufällige Zeilen auf der Karte aus. Zufallsfehler werden in der registrierten Version nicht eingeführt. Tracklog-Farbe (Erforderlich, wenn das Tracklog enthalten) Geben Sie die Farbe im HTML-Format an. Das sollte von der Form RRGGBB sein, wobei R rot ist, G grün ist und B blau ist. Zum Beispiel ist FF0000 rot, 00FF00 ist grün, 0000FF ist blau, FFFF00 ist gelb und C0C0C0 ist grau. Tracklog-Breite (Erforderlich, wenn das Tracklog enthalten) Geben Sie die Breite in Pixel des Tracklogs ein. Wenn Sie ein breites Tracklog verwenden, sollten Sie die Deckkraft auf einen niedrigen Wert setzen, damit Sie keine Kartenelemente verdecken. Tracklog Opacity (Erforderlich, wenn das Tracklog enthalten) Geben Sie die Deckkraft des Tracklogs ein. Dies sollte zwischen 0 (transparent) und 1 (fest) liegen. Wenn Sie eine Zahl zu niedrig angeben, werden Sie es nicht sehen können. Wenn du eine zu hohe Nummer spezifizierst, wird es alles verdecken, was unter ihm liegt. Verwenden Sie den Standardwert von .75, wenn Sie unsicher sind. Maximale Anzahl der PolyLine-Segmente (Erforderlich, wenn das Tracklog eingeschlossen ist) Geben Sie bei der Plotten des Tracklogs die maximale Anzahl der zu verwendenden Polyliniensegmente an. Um jeden aufeinanderfolgenden GPS-Tracklog-Punkt als Polyliniensegment zu behandeln, geben Sie eine Zahl an, die die mögliche Anzahl von Tracklog-Punkten übersteigt. Ziel ist es, eine möglichst hohe Zahl anzugeben, ohne die Größe oder Bearbeitungszeit der HTML-Datei drastisch zu erhöhen. Alles gleich, das sollte nicht mehr als ein paar hundert Punkte sein. Alle 100 Polylinien fügen etwa 5 kb zur HTML-Datei hinzu. Wenn also 2000 die Größe der resultierenden HTML-Datei um 100kb ansteigt, ist das wohl zu groß für einen Website-Besucher. Auch die Verarbeitungszeit steigt mit zunehmenden Polylinien, vor allem bei Nicht-IE-Webbrowsern. Auf der Beispielseite. Die Tracklog-Farbe ist rot (FF0000) mit einer Breite von 2 Pixeln, einer Deckkraft von 0,75 und 500 Polyliniensegmenten. Dick Linien (4 oder 5 Pixel) mit einer niedrigen Deckkraft (;25 oder so) sehen auch nett aus. Bildtitel (Erforderlich bei Verwendung von QuickLinks) Geben Sie den Bildtitel ein. Sie sollten die Länge auf 2 oder 3 Wörter beschränken. Wenn angegeben, erscheint der Bildtitel in der QuickLinks-Liste und über dem Bild im Googles-Info-Fenster. Image titles are only required if youre using QuickLinks or if you want text to appear above the thumbnail image in the info window. The default image title is determined by looking for non-empty values from the following places in the order listed: 1. The image title that may have been previously entered 2. The EXIF Image Description tag 3. The IPTC Headline tag 4. The image file name Include Dictation (Optional) If checked and if an audio file is associated with the current image, an HTML link to the dictation file will be included in the description. The word or phrase that contains the link is per the GmapDictationLinkText preference. The default value is Dictation, but you can use any phrase you desire such as Click here to listen to the audio. Image Description (Optional) Enter the image description. Press the enter key twice to insert a new paragraph. Unless youre trying to manually control the width of the text lines by pressing the enter key, let the text automatically wrap from line to line. Google Maps does a good job of formatting the text when there are no carriage returns. You dont have to manually enter HTML ltbrgt tags - the program automatically converts carriage returns to those. You can include simple HTML markup if you choose. The default image description is determined by looking for non-empty values from the following places in the order listed: 1. The image description that may have been previously entered 2. The EXIF User Comment tag 3. The IPTC CaptionAbstract 4. Blank Save the Title and Description (Optional) Check the appropriate box to save the current title and description to the images EXIF andor IPTC headers. The process is lossless and all of the existing comments are preserved. The program automatically reads this information when it loads an image, so saving it now will prevent you from having to retype it in the future. Merge EXIFIPTC fields into the Title or Description (Optional) Click the Merge button to merge the value of a specific EXIF or IPTC field into either the title or description. Upon clicking, a form will load that lists all of the non-empty fields for the current image. The bracketed field name that you select will be copied to the Windows clipboard so that you can paste it. There are 179 possible fields. but you can only choose from those that exist in the current image and contain non-empty data. The merging process is similar to what you would do in a word processor. For example, if your description is My camera is a Model and this photo was taken with a shutter speed of ShutterSpeedth of a second, the output would be My camera is a Canon PowerShot A75 and this photo was taken with a shutter speed of 1250th of a second. Select the Include descriptive text too checkbox if you want to include descriptive text before the merged field. For example, instead of just pasting ShutterSpeed to the clipboard, it would paste Shutter Speed: ShutterSpeed. This merging feature is especially powerful when its used in conjunction with a template file. Just include the bracketed merge fields in it just as you would normal text. Load a Template (Optional) Click the Load button to load an existing image description template. Youll be prompted whether to apply it to all of the current images. If you select No, itll only be applied to the current image. Save Image Description as Template (Optional) Click this button to save the current image description as a template. Using this will save time when you need a consistently formatted description for each image. For example, if youre entering real estate information, you may want your template to look like: Price: Rooms: Lot Size: School District: Built: Then, for each image, all you need to do is fill in the blanks. Or, using the merging capability, you could have a template that looks like: Model: Model Exposure Time: ExposureTime Shutter Speed: ShutterSpeed Aperture: Aperture Flash Fired: FlashFired F Number: FNumber Digital Zoom Ratio: DigitalZoomRatio That would allow you to create a standard description thats used for all of your images without you having to do any typing. That would be especially useful if your images always contain IPTC data. Clear Image Description (Optional) Press this button to erase the current image description. Create New Webpage or Add to an Existing One (Required) You can either create a new webpage or add the current image(s) to an existing one. When you select an existing webpage, the parameters associated with it (webpage title, whether to include the tracklog, etc.) are loaded into the form. Create the Webpage (Required) Click this button to create all of the required HTML files. These include map. htm (the main HTML file), map. xml (the Google Maps markers file), robogeo. xml (an XML file that contains all of the webpages information), all of the images, and thumbnails of each image. You can then upload all of the files to the server folder associated with your Google Maps API key. Note that because of Googles API key requirement, you cant view these files on your local computer in your web browser. Note: You can change the name of the main output files from map. htm and map. xml to something different by setting the GmapHtmlFileName program option. After the webpage is created, the output folder is automatically loaded in Windows Explorer. A quick way to upload these to the server folder associated with your Google API key is to highlight all of the files (Ctrl-A), right-click on the highlighted files, then select the Web Publishing Wizard under the Send To menu. Youll need to create the FTP account before doing this. Once uploaded, check the webpage. If you need to make changes, do so and then click the Create Google Map button again. Repeat this process until youre happy with the results. When done, click the Close button. If you dont like the map. htm file that the program outputs, then create your own and only use the map. xml file. You can also apply an XSLT transformation on robogeo. xml to create a new map. htm file. There are additional options in the program preferences that you can specify. If you want to automatically make changes to the generated map. htm andor map. xml file, you can do so by creating a specially formatted XML file named GoogleMapSearchReplace. xml and placing it in the My DocumentsRoboGEOGoogleMaps directory. If it exists, itll be processed after the webpage is created. In the file you specify words to search for and, if they exist, what to replace them with. The searches are case sensitive. The format of the file is as follows: ltgoogleeditgt ltedithtml search replace gt ltedithtml search replace gt ltedithtml search replace gt etc. with the edit html tag. lteditxml search replace gt lteditxml search replace gt lteditxml search replace gt etc. with the edit xml tag. ltgoogleeditgt Note you can searchreplace on both map. htm and map. xml. If you manually edit map. xml and then reupload it to the server, you wont be able to see the changes by simply refreshing the page in your web browser. Youll need to close your web browser and then reopen the page in a new web browser instance. You may also need to empty your browsers cache. If you manually edit the html attribute values in map. xml, be sure that it remains well formed. To accomplish that, replace your less than symbols (lt) with amplt . greater than symbols (gt) with ampgt . ampersands (amp) with ampamp . quotation marks () with ampquot . and apostrophes () with ampapos . If you dont the parser will get confused and think your HTML is XML markup. In addition to map. htm, map. xml, and the associated image files, the program also creates a file named robogeo. xml and places it in same output directory as the others. It contains all of the information associated with the webpage and you can use it for whatever purpose you require. Once youve loaded a GPS tracklog or have georeferenced some images. you can export a KML or KMZ file for importing into Google Earth. Google Earth is a 3D interface to the planet. You can download the application by clicking on the graphic below: NOTE: Theres a bug in Google Earth 6.1.0.5001 that prevents it from loading images in placemark balloons when the image is specified as an absolute local path. To work around this, use an earlier version of Google Earth (such as 6.0.3.2197) or select either the KMZ with Images or KMZ for the Web output format. A KML file is XML format and contains information about the points, lines and text to display in Google Earth. A KMZ file is simply a zip compressed KML file with a. KMZ extension. KMZ is the default Google Earth format, but the program can import either. KML files are easily readable. KMZ files are relatively small. KML stands for Keyhole Markup Language. Unlike other areas of the program, you dont have to load and georeference images before exporting to Google Earth - all thats required is to download a GPS tracklog or to import a GPX file. This enables you to use RoboGEO are your normal GPX viewer or as a way to converta GPX file to KML or KMZ format. This is demonstrated in two of the examples below. If theres direction information associated with the images, the icons will include arrows that point in the direction that the picture was taken. You can use thumbnail images for the Google Earth icons by specifying the GeUsePhotoThumbnailIcons option. Your can specify the various icon files and where theyre loaded from by setting the desired preferences. Google Earth doesnt support support RAW formats, so youll need to convert these to a compatible format (like JPG) before performing this operation. If youre using Google Earth v5.0 or later and if your photos are not displaying in the placemark flyout ballons, you may need to check the box titled Allow placemark balloons to access local files and personal data option under the General tab via the Tools--Options pull-down menu. If your image file names contain anything other than low (7-bit) ASCII characters, Google Earth may not be able to access and display them. The use of higher ASCII characters (8-bit) is common outside of the USA. To work around this issue and if youre exporting KMZ files with embedded images, you can set the GeRenameKmzImagesUsingLowAscii option to True. Before exporting, youll need to specify what type of file you want to export and the related information. These are detailed below: Output Format (Required) You can choose from 4 different output formats. Each has its own advantages and scenario where it would be the most appropriate choice. 1. KML . This is an XML format file that links to the images on your local computer. The advantage of this format is that its easily readable. You should not select this option if the local paths to the images will change, if file size is a concern, or if you intend to share the KML file with others. 2. KMZ . This is a zip compressed KML file with a KMZ extension. The advantage of this format is that its much smaller than the corresponding KML file. You should not select this option if you want to easily read it, if the local paths to the images will change, or if you intend to share the KMZ file with others. Note: If you want to inspect a KMZ file, rename it with a. ZIP file extension and then open it with any ZIP utility. 3. KMZ with Images . This is a zip compressed file that contains the KML file and resized copies of the full-size images. The advantage of this format is that everything is self-contained and it wont matter if the local paths to the images change. You can also share it with others, but the option below would be a better choice if you have the web server space to store the full-size images. You should not select this option if you want the smaller file size that the KMZ for the Web output format offers. 4. KMZ for the Web . This is a zip compressed file that contains the KML file with thumbnails of each full-size image. The advantage of this format is that everything is self-contained, yet it has a small file size. This option requires the full-size images to exist on a web server and that you specify the URL in the associated box. When this format is viewed in Google Earth, the thumbnails instantly appear in the placemark flyout windows(instead of scaled copies of the full-size images) along with a link to view the full-size image. This output format is intended for use with a normal web hosting account where the image filenames are preserved after theyre uploaded. Most photo sharing sites (like Flickr) rename newly uploaded photos. You should not use this option if you dont have the web server space to store the images or if you dont intend to share it with others. Note: If you have a loaded tracklog with no associated images, you can only select from the first two options. In either case, since there are no image links, you can safely share it with others. Everything being equal, select the KMZ with Images option if youll only be viewing the file on your local computer or if you intend to share it with others but dont have the web server space to store the full-size images. Otherwise, select the KMZ for the Web option. Image Folder or URL (Required with KMZ for the Web) This field is only required if you select the KMZ for the Web output format and, in that case, you must specify a URL that points to the folder where the full-size images are located. For example, you should specify something like yourdomainfolder. Note that Google Earth doesnt currently support secure HTTP (https) or other protocols like FTP. For the other 3 output formats, you can optionally specify a local folder or URL where the full size images are located. When you do that, the program will look for the image files in that location instead of the images current local path. If you specify a URL, Google Earth will have to retrieve the full-size image from the web when an image placemark is clicked. During that time, the image placeholder will be gray as if the image doesnt exist. Just be patient - when the image download completes itll appear in the flyout window. Scale (or Resize) Maximum Dimension (Required) Specify the maximum pixel dimensions of the image that displays in the Google Earth flyout window. The flyout window is what displays when you click on a point in the Google Earth client. If you select the KMZ for the Web or KMZ wImages output format, this will represent the maximum dimensions of the resized images that will exist within the KMZ file. For the other 2 output options, its the maximum scaled (not resized) dimensions that displays in the flyout window. The default values should be appropriate. The aspect ratio of the full-size image is always maintained and your original images will not be altered. If you want your images to display full size, enter an arbitrary number thats larger than the largest image dimension, like 9999. Stamp the Images (Optional) Check this box if you want to stamp the images before exporting. Stamping the images by checking this box is equivalent to stamping the images from the main form. except the original images are always stamped and the EditOriginalImages preference setting is ignored. This doesnt matter when youre exporting KMZ with Images since the images inside of the KMZ file are already copies of the original images. All of the other image stamping options still apply. Write to the EXIF (Optional) Check this box if you want to write the location data to the EXIF before exporting. Writing the EXIF to the images by checking this box is equivalent to writing the EXIF to the images from the main form. except the original images are always written to and the EditOriginalImages preference setting is ignored. This doesnt matter when youre exporting KMZ with Images since the images inside of the KMZ file are already copies of the original images. All of the other image writing options still apply. Altitude Mode (Required) Select how you want to interpret altitude values. What you select controls how image placemarks, trackpoint placemarks, photo routes, and tracklog polylines are plotted on the map. The program forces clampedToGround if there is no altitude data. This can occur if youre using an older Garmin GPS that doesnt support altitudes or if the altitudes were missing from an imported GPX file. 1. Clamped to the ground . This is the default value and should be your normal selection. It causes the program to ignore the altitude values and to clamp everything to the ground. This results in placemarks being plotted exactly on the earths surface and tracklogs flowing smoothly over the earths terrain. 2. Relative to the ground . This treats the altitude values as being relative to the earths surface. Normally, since GPS units record absolute values, you should only select this option if you manually created a GPX file and intentionally used relative altitude values in it. Selecting this option with a normal GPS tracklog, though inaccurate, is a good way to illustrate the programs 3-D capabilities. 3. Absolute . This treats the altitude values as absolute, like Google Earth uses. You should usually only select this option if youre substantially above the earths surface, like if youre flying in an airplane or climbing a tall man made structure. If you select this option when using a GPS tracklog, it can cause some of the tracklog polylines to go below the earths surface, making them invisible in the Google Earth client. For example, this can happen if you go over a hill between the recording of two successive trackpoints. Root Caption Title (Required) This is the main title of the KML or KMZ file and will appear in the left hand pane of the Google Earth client for the root element. You should specify something short and descriptive like, Mt. Olympus Hike. Its also used as the basis for the default output file name with all illegal characters removed. For the example above and if creating a KML file, the default file path would be Drive:OutputPathMtOlympusHike. kml. Include Tracklog (Optional) Check this box if you want to include the tracklog. This will appear as a thin line in the Google Earth Client. Include Trackpoints (Optional) Check this box if you want to include the individual trackpoints. These will appear as small circles that, when clicked, display various information about that particular point. In some instances there will be missing or unknown information. For example, if you import a GPX tracklog without trackpoint timestamps, anything relating to time (ground speed, time elapsed, etc.) will be missing. Likewise, if youre using an older Garmin GPS that doesnt record altitude information, all of the altitude related information will be missing too. The information includes: Trackpoint Time . The local time when the track point was recorded. Latitude . The latitude expressed in decimal degrees. Positive values are north of the equator. Longitude . The longitude expressed in decimal degrees. Positive values are east of Greenwich England. UTM Coordinates . The location expressed in the Universal Transverse Mercator system. MGRS Coordinates . The location expressed in the Military Grid Reference System. Heading . The decimal degree heading. 0 is north, 90 is east, 180 is south, and 270 is west. Slope . The slope of the terrain between 2 successive trackpoints, calculated by dividing the change in height by the change in horizontal distance and then expressed as a percentage. This value can be unrealistic over very short distances. Distance Completed . The percentage of the total tracklog distance traveled. Distance Traveled . The total distance traveled. Distance Remaining . The total remaining distance. Net Distance . The great circle distance from the current point to the starting point. Net Distance Remaining . The great circle distance from the current point to the ending point. Altitude . The current altitude, expressed approximately above sea level. Altitude Completed . The percentage of the vertical distance traveled between the tracklogs minimum and maximum altitudes. Net Altitude . The vertical distance from the current altitude to the starting altitude. Net Altitude Remaining . The vertical distance from the current altitude to the ending altitude. Time Completed . The percentage of the total tracklog time completed. Time Elapsed . The elapsed time since the starting point. Time Remaining . The time until the ending point. Ground Speed . The horizontal speed. This value can be unrealistic over very short distances. Moving Average . The ground speed calculated by averaging the speed of the 10 preceding trackpoints. Vertical Speed . The vertical speed. This value can be unrealistic when using a small tracklog recording interval, especially in an area of poor GPS reception. Acceleration . The velocitys rate of change. This value can be unrealistic over very short distances. Treat the Tracklog as One Tracklog Segment (Optional) A GPS tracklog can contain multiple segments. A new segment is created under various conditions like when tracklog recording is started, when the GPS signal is reacquired after being lost, when new batteries are inserted, etc. Check this box if you want all of the tracklog segments treated as one. Regardless of whether this box is checked, the program will still analyze the tracklog as if it was one segment. If you dont check the box the program will also analyze each trackpoint segment and list them individually in the Google Earth left hand pane hierarchy, so you can always delete them without affecting the other segments or the entire tracklog. Note: When you save a tracklog in a Garmin GPS unit, the trackpoint times are lost. So, if you have saved tracklogs the statistical data relating to time and speed will be listed as Unknown. Having multiple tracklogs in your GPS unit can cause unexpected results when they are analyzed or displayed as one. One example is having the end of one tracklog segment being connected to the beginning of the next segment. That wouldnt be desirable if you intentionally recorded multiple segments. However, it would be if the multiple segments were unintentional like if the GPS repeatedly lost satellite reception. Normally, you should erase all of the tracklogs in your GPS prior to recording a new one to prevent these ill effects. If you have a substantial number of trackpoints and if youre not treating all of the tracklog segments as one, the size of the resulting KML file could become a issue. Every 400 trackpoints will contribute about 1 MB to the KML file size. Compressing it by specifying a KMZ output type will reduce the file size by about a factor or 15. Customize the Tracklog (Optional) Click this button if you want to specify custom values for the tracklog display. You can specify the line thickness, opacity and color(s). The thickness is expressed in pixels with one pixel being the default. If you want a thicker line width, a number between 4 and 8 would be appropriate. The opacity value can range between 0 (invisible) and 255. The default is 255, which is completely solid. You can colorize the tracklog either with a constant color (red is the default) or with colors that correspond to the various ranges of altitude, speed, heading, slope, acceleration, moving average, or vertical speed. For example, if you were flying in an airplane, you may want the tracklog color to be green when below 1000m AGL, yellow when between 1000m AGL and 3000m AGL, and red when above 3000m AGL. If youre hiking, you may want to colorize the track based on slope. You can specify up to 18 colors and the minmax numbers associated with each. To change the color for a given range, click on the color block. To auto-populate the ranges associated with each color based on the currently loaded tracklog, press the Auto Fill button. Image Title (Required) Enter the image title. You should limit the length to 1 or 2 words. If you dont specify a title, the program will use the image filename. The title is used as the image caption in the left hand pane of the Google Earth client. It also appears next to the placemark on the map, so if its too long your map will become cluttered. The default image title is determined by looking for non-empty values from the following places in the order listed: 1. The image title that may have been previously entered 2. The EXIF Image Description tag 3. The IPTC Headline tag 4. The image file name Title Maker (Optional) Click this button to load the Title Maker. Include Dictation (Optional) If checked and if an audio file is associated with the current image, an HTML link to the dictation file will be included in the description. The word or phrase that contains the link is per the GmapDictationLinkText preference. The default value is Dictation, but you can use any phrase you desire such as Click here to listen to the audio. Image Description (Optional) Enter the image description. Press the enter key twice to insert a new paragraph. Unless youre trying to manually control the width of the text lines by pressing the enter key, let the text automatically wrap from line to line. Google Earth does a good job of formatting the text when there are no carriage returns. You can include basic HTML markup in the description, but nothing advanced. The layout of the Google Earth flyout window will depend on the output format that you select. With KMZ for the web, the description will appear on the left and the thumbnail image on the right. With the other output formats, the scaled image will be below the description. The default image description is determined by looking for non-empty values from the following places in the order listed: 1. The image description that may have been previously entered 2. The EXIF User Comment tag 3. The IPTC CaptionAbstract 4. Blank Save the Title and Description (Optional) Check the appropriate box to save the current title and description to the images EXIF andor IPTC headers. The process is lossless and all of the existing comments are preserved. The program automatically reads this information when it loads an image, so saving it now will prevent you from having to retype it in the future. Merge EXIFIPTC fields into the Title or Description (Optional) Click the Merge button to merge the value of a specific EXIF or IPTC field into either the title or description. Upon clicking, a form will load that lists all of the non-empty fields for the current image. The bracketed field name that you select will be copied to the Windows clipboard so that you can paste it. There are 179 possible fields. but you can only choose from those that exist in the current image and contain non-empty data. The merging process is similar to what you would do in a word processor. For example, if your description is My camera is a Model and this photo was taken with a shutter speed of ShutterSpeedth of a second, the output would be My camera is a Canon PowerShot A75 and this photo was taken with a shutter speed of 1250th of a second. Select the Include descriptive text too checkbox if you want to include descriptive text before the merged field. For example, instead of just pasting ShutterSpeed to the clipboard, it would paste Shutter Speed: ShutterSpeed. This merging feature is especially powerful when its used in conjunction with a template file. Just include the bracketed merge fields in it just as you would normal text. Load a Template (Optional) Click the Load button to load an existing image description template. Youll be prompted whether to apply it to all of the current images. If you select No, itll only be applied to the current image. Create Photo Route (Optional) Check this box to create a route that connects the photos. In order to connect the photos in the proper order, each photo must have a valid EXIF time stamp. If any of these are missing, this option will not be available. Be sure to take a photo at both the beginning and the end if you want the generated route to represent your entire track. This is a very useful feature because it allows you to create a route without having to have a GPS. Just take the pictures, manually geotag them, then export to Google Earth. Save Image Description as Template (Optional) Click this button to save the current image description as a template. Using this will save time when you need a consistently formatted description for each image. For example, if youre entering fishing photos information, you may want your template to look like: Then, for each image, all you need to do is fill in the blanks. Or, using the merging capability, you could have a template that looks like: GPS Date Stamp: UTC GPSDateStamp GPS Latitude: GPSLatitudeRefGPSLatitude GPS Longitude: GPSLongitudeRefGPSLongitude GPS Altitude: GPSAltitude meters MSL That would allow you to create a standard description thats used for all of your images without you having to do any typing. That would be especially useful if your images always contain IPTC data. Clear Description (Required) Press this button to erase the current image description. Create KML (or KMZ) File (Required) Press this button to generate the requested output file. Upon completion and if Google Earth is installed on the computer, the file will automatically load. If nothing (seemingly) happens after pressing this button, its because the default save path (the one you last used) is no longer accessible. This can happen with paths associated with networks or removable media. You need to either wait until the Windows process terminates (a few seconds to a few minutes) so that you can specify a new path or you need to manually delete the HKEYCURRENTUSERSoftwarePretekRoboGEOGetLastSaveFolder registry key. Depending on your input, the output will include the following folders in Google Earth: Root Element . This is the parent folder for everything else. The caption is what you specified for the Root Caption Title. Waypoints . This folder contains links to each image. The title is the specified Image Title or, if one was not specified, the file name. Tracks . This folder contains the Active Log folder. Active Log . This folder contains various other folders relating to the tracklog including a plot of the actual tracklog, the tracklog points, the key trackpoints, various views, and the bounding box. If youre analyzing the individual tracklog segments, there will also be folders names Segment 1, Segment 2, etc. that contain the same sub-folders. Path . This is a child of either the Active Log or of a Tracklog Segment folder. It displays the tracklog as a thin red line. Bounding Box . This is a child of either the Active Log or of a Tracklog Segment folder. It displays a 3 dimensional box that completely encloses all of the trackpoint and photo locations. The height equals the height of the highest photo or trackpoint, so if everything is at ground level or if the altitude information is missing, itll appear to be a 2-D box on the ground. The bounding box, if visible, is partially transparent and blue. Points . This is a child of either the Active Log or of a Tracklog Segment folder. Each trackpoint displays as a small red icon that, when clicked, displays extensive statistical information about the point. Key Points . This is a child of either the Active Log or of a Tracklog Segment folder. It lists key trackpoints in the tracklog including the northernmost point, easternmost point, southernmost point, westernmost point, start point, end point, maximum altitude, minimum altitude, maximum ground speed, minimum ground speed, tracklog midpoint, distance midpoint, and time midpoint. Each key trackpoint shows as a slightly larger white icon that, when clicked, displays extensive statistical information about the point. Views . This is a child of either the Active Log or of a Tracklog Segment folder. It contains numerous views including the 8 cardinal directions and elevations ranging from 1 to 1000 miles above the surface. Routes . This folder contains the image path folder. It exists if there are loaded images and if the Create Photo Route box was checked. Path . This is a child of the Routes folder. It displays a thick yellow line that connects the photos in the order in which they were taken. It only exists if there are loaded images and if the Create Photo Route box was checked. About . This a child of the root element and it displays the time the file was generated and the software version that was used. There are additional options in the program preferences that you can specify. If you want to automatically make changes to the generated KML file, you can do so by creating a specially formatted XML file named GoogleEarthSearchReplace. xml and placing it in the My DocumentsRoboGEOGoogleEarth directory. If it exists, itll be processed after the output file is created. In the file you specify the words to search for and, if they exist, what to replace them with. The searches are case sensitive. The format of the file is as follows: ltgoogleeditgt lteditxml search replace gt lteditxml search replace gt lteditxml search replace gt etc. ltgoogleeditgt For example, if you want the tracklog width to be 4 pixels wide instead of 2, you could search for ltgeomScalegt2ltgeomScalegt and replace it with ltgeomScalegt4ltgeomScalegt. Again, XML is case sensitive. Note: unlike well formed XML, you can safely include XML within editxmls search and replace attributes. Once your images are geocoded. you can upload them to Flickr. Flickr is the internets best and most popular photo sharing service. RoboGEO creates the Flickr geotags that allow you to link your photos to various types of maps including Google Earth, Google Maps (street, satellite, hybrid, or terrain), topo maps, or aeronautical charts using the free Flickr2Map service. Heres a sample. The program also supports the Flickr Geo API which allows your Flickr photo pages to contain Map links that will locate your photos using Yahoo Maps. You can prevent this behavior or control who can view the photo locations by setting the appropriate options. You can categorize your photos by adding them to specific Flickr sets or to sets that satisfy a SmartSet filter. You can also merge specific EXIF or IPTC fields into the photo titles, tags and descriptions. You must have a Flickr account before uploading. Sign up here. Its free and only takes a few minutes. If your list contains any RAW formats, youll need to convert them to JPG before proceeding. Before uploading youll need to specify a few options as described below. Select Flickr Account (Required) Select the Flickr account from the drop down list. Upon selection, the program will communicate with Flickr to verify the previously issued account token and to obtain the accounts current photo set information. Depending on Flickrs responsiveness, this can take up to several seconds. Add a Flickr Account (Required) Click this button to add a Flickr account to the list of accounts that RoboGEO is authorized to access. Without your authorization, RoboGEO cant access your Flickr account. To complete the authorization process, follow the on-screen instructions. Upon completion, the account will appear in the drop down list. Youll only need to do this once for each Flickr account. Flickr Account Quota Click this button to display the Flickr quotas for the currently selected account. Remove Flickr Account Click this button to remove the currently selected account from the drop down list. Removing an account does not delete it from Flickr - it only removes it from the list of accounts that RoboGEO recognizes. Photo Permissions - Viewing Indicate whether the uploaded photos are public or private. Public photos are viewable by anyone on the internet. Your photos must be public if youre linking to the Flickr2Map service in the photo descriptions. Private photos are only viewable by your Flickr friends, family, neither, or both. Photo Permissions - Adding Comments Indicate who is authorized to leave comments about the photos. Comments appear below the image in a message forum format. You should normally let anyone leave comments. Photo Permissions - Adding Notes or Tags Indicate who is authorized to leave notes or tags. Notes allow you to comment about a specific area of the photo. Tags serve as the images metadata and describe the image for non-humans. You should normally only allow highly trusted contacts to leave notes and tags. Select a Photo Set (Required) Select the Flickr photoset that will contain all of the newly uploaded photos. You can also choose not to include the photos in a photoset or to categorize them based on your SmartSet filters. This list is populated with the existing photosets each time you select a Flickr account. The list also includes the photosets that you have queued for creation. Create a Photo Set (Optional) Upon clicking this button a form will load that allows you to define a new Flickr photoset. On it you must select the new photosets default photo, the title and (optionally) the description. The new photoset will be created after the default photo is uploaded. Important note: If you have a free Flickr account, the maximum number of photosets you can create, as of this writing, is 3. A Flickr Pro Account allows you to have an unlimited number of photosets. Define SmartSet Filters (Required if using SmartSets) If you select the Use the SmartSet Definitions item in the list of Flickr photosets, newly uploaded photos will be placed in new or existing photosets based on the image tags. When you click this button a form will load that allows you to define a SmartSet filter for each existing or new Flickr photoset. You can also specify the photoset that will hold any photos that dont satisfy any of the SmartSet filters. With SmartSet filters you can accomplish, in effect, something like, If a photo contains the tags Montana and hike add it to my Western USA Adventures photoset or If a photo does not contain the tag personal add it to my Business Related photoset or If a photo contains fluffy or fido or fishy add it to My Pets photoset or If a photoset does not satisfy any of my SmartSet filters add it to my Uncategorized photoset . HTTP Proxy Settings (Required is behind an HTTP Proxy Server) If youre on a computer network thats behind an HTTP proxy server, youll need to specify the proxys address, port, username and password. Contact your network administrator if you encounter difficulties. RoboGEO uses no form of non-Flickr authentication and port 80 for all HTTP communication when there is no HTTP proxy server defined. Automatically Resize Photos Before uploading, you can automatically resize your photos to the maximum dimension that you specify here. The aspect ratios and EXIFIPTC data is preserved during the resize. The images will not be resized if they are already sized to or are smaller than this dimension, i. e. images are never enlarged. Your original images will be overwritten if you have the program configured to do so. If not, theyll first be copied to a temporary directory and then processed from there. When resizing a JPG, the image data must be recompressed. The amount of compression depends on the image quality that you have specified. Flickr imposes file size limits on the photos that you can upload, which is 5.2 MB as of this writing. If your photos are larger than that, you must resize them. You should also resize them so theyll fit nicely in a web browser window. Normally, you should have this box checked and 800 specified for the maximum pixel dimension Image Title (Required) Enter the image title. This should typically be only a few words in length with important words capitalized. Each photo must have a title. The default image title is determined by looking for non-empty values from the following places in the order listed: 1. The image title that may have been previously entered 2. The EXIF Image Description tag 3. The IPTC Headline tag 4. The image file name Flickr Tags (Optional) Enter a space delimited list of keywords for the image. These words serve as metadata on Flickr and are used with RoboGEOs SmartSet filters. The program automatically adds the Flickr geotags based on the photos location. These tags look like: geotagged geo:lat35.123456 geo:lon-103.987654 geo:dir135 These 4 tags are used by various 3rd party applications to provide mapping capabilities for Flickr photos. The geotagged tag is added to provide compatibility with those applications. The Flickr2Map service uses only the 3 geo tags. Image Description (Optional) Enter the image description. Allow the text to automatically wrap within the text box for best results. To include a new paragraph, press the enter key twice. Flickr will recognize a limited amount of HTML markup in the description, so you can include that as well. You dont have to enter HTML line breaks (ltbrgt) - the program does that automatically by converting the carriage returns. Check the Include Flickr2Map Links to automatically include (or exclude) the Flickr2Map links at the beginning of the description. The link to a topo map will be omitted if the photos location falls outside of the USA. Save the Title and Description (Optional) Check the appropriate box to save the current title, description, and keywords to the images EXIF andor IPTC headers. Note: since there is no associated EXIF field, keywords are only saved to the IPTC header. The process is lossless and all of the existing comments are preserved. The program automatically reads this information when it loads an image, so saving it now will prevent you from having to retype it in the future. Merge EXIFIPTC fields into the Title, Tags or Description (Optional) Click the Merge button to merge the value of a specific EXIF or IPTC field into either the title, tags or description. Upon clicking, a form will load that lists all of the non-empty fields for the current image. The bracketed field name that you select will be copied to the Windows clipboard so that you can paste it. There are 179 possible fields. but you can only choose from those that exist in the current image and contain non-empty data. The merging process is similar to what you would do in a word processor. For example, if your description is My camera is a Model and this photo was taken with a shutter speed of ShutterSpeedth of a second, the output would be My camera is a Canon PowerShot A75 and this photo was taken with a shutter speed of 1250th of a second. Select the Include descriptive text too checkbox if you want to include descriptive text before the merged field. For example, instead of just pasting ShutterSpeed to the clipboard, it would paste Shutter Speed: ShutterSpeed. This merging feature is especially powerful when its used in conjunction with a template file. Just include the bracketed merge fields in it just as you would normal text. Load a Template (Optional) Click the Load button to load an existing image description template. Youll be prompted whether to apply it to all of the current images. If you select No, itll only be applied to the current image. Save Image Description as Template (Optional) Click this button to save the current image description as a template. Using this will save time when you need a consistently formatted description for each image. For example, if youre entering information for a recent hike, you may want your template to look like: Then, for each image, all you need to do is fill in the blanks. Or, using the merging capability, you could have a template that looks like: Model: Model Exposure Time: ExposureTime Shutter Speed: ShutterSpeed Aperture: Aperture Flash Fired: FlashFired F Number: FNumber Digital Zoom Ratio: DigitalZoomRatio That would allow you to create a standard description thats used for all of your images without you having to do any typing. That would be especially useful if your images always contain IPTC data. Clear Image Description (Optional) Press this button to erase the current image title, tags and description. Upload to Flickr (Required) Once youve specified all of the required information, click this button to upload the images to Flickr. If the required information is invalid or if uploading the photos would result in you exceeding your Flickr quotas, youll be advised. As the uploads proceed, status information will be displayed at the bottom of the form. The amount of time that it takes will depend on the size and number of photos and the speed of your internet connection. After the photos are uploaded, each photo will be added to the specified photoset. If, for reasons relating to Flickr account quotas, a photo cant be placed in the requested photoset, youll need to manually remedy the situation from the Flickr website. Upon completion, your web browser will load Flickr where you can further edit the photo titles, tags and descriptions. When youre satisfied, submit them to complete the process. Once youve loaded a GPS tracklog or have geocoded some images, you can export a shapefile for loading into programs such as ArcView. Unlike other areas of the program, you dont have to load and geocode images before exporting the shapefile - all thats required is to download a GPS tracklog or to import a GPX file. If the paths to the images will change after you export the shapefile and if the new path will be the same as the shapefile, you should set the ShapefileWriteFullPath preference setting to False. Before exporting, youll need to specify a few options as described below: Specify the Basename (Required) A shapefile actually consists of 3 different files. Each share the same name, but have a different file extension. The basename is used to name the files. For example, if you use the basename MyShapeFile and export a point shapefile, the files will be named MyShapeFile-points. shp, MyShapeFile-points. shx, and MyShapeFile-points. dbf. Likewise, if you use the same basename and export a line shapefile, the filenames would be MyShapeFile-lines. shp, MyShapeFile-lines. shx, and MyShapeFile-lines. dbf. You can change the default basename suffixes (-points or - lines) by setting the ShapefileLinesFileSuffix and ShapefilePointsFileSuffix options. Select the Output Folder (Required) The shapefile files will be saved to this folder. If files with the same name already exist, theyll be overwritten. Select the Output Type (Required) You can export point shapefiles, line shapefiles, or both. Point shapefiles represent the geocoded photos. This option will be unavailable if no photos exist. Line shapefiles represent the GPS tracklog. This option will be unavailable if there is no tracklog, as would be the case if you manually geocoded the photos or if you did so from the GPS waypoints. Export Projection File(s) (Required) Check this box to export a projection file along with the shapefile(s). Projection files have a. PRJ file extension and they define the shapefiles coordinate system. There are several predefined ellipsoids for you can choose from. You can also define your own, along with the associated equatorial radius and inverse flattening values, by typing them into their respective boxes. Specify a URL Folder (Optional) If you specify a URL in this field, the program will create an additional attribute field named Url in the point shapefile. For example, if you want to have the same URL for all photos, you could enter something like yourdomaincontact. htm. This is optional and is ignored if left blank. Append the Image Filename to the End of the URL (Optional) Check this box if you want to append the image filename to the end of the URL specified above. For example, if you specify a URL of yourdomainfolder and have an image named image. jpg, the URL attribute would become yourdomainfolderimage. jpg. The purpose of this is to allow linking to the full size image when all of the images exist in a specific folder on a web server. EXIFIPTC Attributes (Optional) Select the EXIF andor IPTC field(s) that you want to include in the output. For each item that you select, an additional text field will be added to the database. The fields will contain the string representation of the selected item. If an image doesnt contain a selected field, a blank string will be written. Export the Shapefile(s) (Required) Click this button to export the shapefile(s). Upon completion, the output folder will be loaded. Once youve loaded a GPS tracklog or have geocoded some images, you can export a DXF file thats compatible with most vector based drawing programs such as AutoCAD or IntelliCAD. Unlike other areas of the program, you dont have to load and geocode images (though you can) before exporting a DXF file - all thats required is to download a GPS tracklog or to import a GPX file. The exported DXF file is in AutoCAD 2000 format. You should typically insert the generated DXF file as a block into a new layer within an existing DWG file. By inserting it into a new layer, you can easily control the properties of the generated entities. The insertion base point is either the location of the 1st photo or the location of the 1st GPS trackpoint if no photos exist. If, when inserting, you see that the scale is wrong because you specified the wrong units in RoboGEO, change it before inserting. For the imperial system, this will typically be either .08333 or 12. Note that changing the scale will also change the size of the donuts and may make them smaller (or bigger) than you like. After inserting and upon selecting a solid circle (donuts) at a photo location, use ctrl-click in AutoCAD to view the image. Youll need to specify the options described below before exporting the DXF file: Units (Required) When the program converts the latitude and longitude values to drawing units, it needs to know how big a unit is. This should match the unit size of the drawing into which you intend to insert the DXF file. To determine the physical units of an existing drawing, measure the number of units for a known distance. For example, if you know a road is 100 feet wide and 1200 units are used to represent it, specify inches in RoboGEO. If its represented with 100 units, specify feet. In AutoCAD 2006 and possibly other versions, youll also need to specify the insertion scale units. Thats specified on the UNITS screen in AutoCAD (type UNITS at the ACAD prompt). This should match what you enter in RoboGEO. The DXF files default unit settings (Imperial or Metric) will be set per the units. For example, if you select centimeters for the units, metric will be used. Imperial will be used if inches, feet, yards or miles is selected. Include the Tracklog (Optional) Check this box to include the GPS tracklog as a single entity polyline in the DXF file. If no tracklog is loaded, this option will be disabled. Photo Entity Diameter (Required) Enter the diameter of the solid circle that represents the photo location. The number that you enter should be expressed in the drawing units of the DWG file into which you intend to insert the DXF file and should be sized so that its in proportion to the rest of the drawing. If your drawing represents an area 2 miles long and if you specify a diameter of 12 inches, you wont be able to see the clickable entities at each photo location. The entity is a filled circle which is equivalent to an AutoCAD donut with the diameter of the inner circle set to 0 with an outer circle having a thickness equal to half the overall diameter. The circles are represented in the DXF file as closed polylines. Photo Entity Text (Required) Select the text that you want to include next to each photo entity. Select No Text if you dont want to include any text. The other text options all relate to the photo that the entity represents and includes the image file name, the location (latlonalt or UTM coordinates), the EXIF time, the EXIF title and the IPTC headline. Photo Entity Text Size (Required) Enter the height of the text. The number that you enter should be expressed in the drawing units of the DWG file into which you intend to insert the DXF file. Image Location (Required) The images can exist either on the local computer or on a web server. If you select the Images exist in a folder on the web, youll need to upload all of the photos to a common folder on the web and then specify the associated URL in the box below. If youre storing the images on the web, the complete image URL is constructed by appending the local images filename to the end of the URL. For example, if an images local path is c:folderimage. jpg and if the URL field is yourdomainphotos, the URL yourdomainphotosimage. jpg will be saved to the entitys hyperlink extended data. You can also use this feature to specify a different local path. In either case, the file name is simply appended to the end of whatever you specify in the URL field Export the DXF File (Required) Click this button to export the DXF file. Upon completion and if you have an application associated with DXF files, itll be loaded. Otherwise, youll just be advised that the DXF file was saved. Select this option to export a file that can be imported into Microsofts MapPoint or Streets and Trips. You can export either the photo locations or the GPS tracklog. From either program, select the Import Data Wizard from the Data pull-down menu to import it. When prompted for the field delimiter, choose semi-colon. Note: In MapPoint you can link to the actual image. Streets and Trips only allows you to view the image information. This option allows you to export a GPX file containing the currently loaded information. You can export the photos as a list of waypoints andor as the basis for route. You can also include the tracklog in the output. Set the GpxImagePathInWaypointComment preference if you want to write the image file path to the waypoint comment fields instead of the image title. You should do this if youll be loading the program into a 3rd party utility that can make use of it. Set the GpxImageTitleAsWaypointName preference if you want to use the image title (instead of the filename) for the waypoint name. If you do this you need to ensure that all of the titles are unique. Set the various Memory-Map options to export GPX files that are suitable for importing into Memory-Map or, if youre using Garmins MapSource program, set those options. Once youve geocoded the images, you can upload the associated locations as waypoints back to a connected Garmin GPS unit that supports and is configured to use the Garmin Protocol. Youll first be prompted for a waypoint identifier prefix. This will be used to create unique, sequentially numbered, waypoint names. For example, if you enter HIKE, the waypoints will be named HIKE1, HIKE2, HIKE3, etc. The number of digits (or zero placeholders) that will be appended to the end of the prefix will depend on the number of images. The previous example would apply if there were 9 or fewer images. Press the Cancel button if you want to manually specify the waypoint identifier names. On the Upload Waypoints form you can specify the waypoint identifiers and, optionally, the comments. Cycle through the images by pressing the Back and Next buttons. When youre done, press the Upload button to upload them to your Garmin GPS unit. You need to be careful that you dont inadvertently overwrite any or your GPSs existing waypoints and that your geocoded photo locations dont overwrite one another. For example, assume that you have 3 geocoded photos and have assigned them the waypoint identifiers CAMPING1, CAMPING2, and CAMPING3. You need to ensure that the following scenarios do not occur: 1. If your GPS currently has waypoints named CAMPING1, CAMPING2, or CAMPING3 they will be overwritten. 2. If your GPS only supports 6 characters in the waypoint name and if your GPS currently has a waypoint named CAMPIN, itll be overwritten. 3. If your GPS only supports 6 characters in the waypoint name, CAMPING1 will be saved to the unit as CAMPIN. CAMPING2 will, in turn, be saved as CAMPIN (overwriting the one that was just uploaded). The same thing will then happen to CAMPING3. In the end, only one new waypoint will have been uploaded - the one that was formerly named CAMPING3. 4. If you include a character in the waypoint identifier that the GPS does not support, the GPS may simply discard the character when its uploaded and that may cause an existing waypoint to be overwritten. For example, a waypoint named HIKE 1 may overwrite an existing waypoint named HIKE1. Press the Download button to download the existing waypoints into the grid so that you can ensure that youre not overwriting any existing waypoints. If you specify the WaypointIdentifierMaxLength option for your specific Garmin GPS unit, the program will warn you if your waypoint identifier names are too long. There are other options you can specify as well that relate to the waypoint comment and symbol. Select this option to export HTML that can be viewed either locally or from a web server. The output is pure HTML (no script or dependencies on 3rd party APIs) that can be viewed in any browser. All of the input parameters on the HTML Export form are optional. The minimum default output is a simple grid of thumbnails with 4 columns. If you specify any image titles or descriptions, the output will consist of a list of thumbnails on the left with the associated titles and descriptions on the right instead of the default 4 column wide grid. You can also specify the page title (large text centered at the top of the page), the page description (justified text between the page title and the image grid), and the page footer (small text centered below the thumbnail). The footer text should typically contain a copyright notice ((c) is automatically converted to copy). You can control the appearance of the web page by specifying the related options. You can also manually edit the style. css and index. html files. The program also outputs data. xml if you want to generate fully customized output. You can automate the HTML export by using the w command line switch.

No comments:

Post a Comment